black-lady

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Gha!

Av Malin - 10 juni 2011 20:49

Nu blir jag irriterad. Satte ett videoklipp på uppladdning till er medan jag var i stallet. Så har den jäkla videobloggen inte laddats upp utan hängt sig :(


Så får berätta om dagen lite kort :)


Åkte ju till göteborg imorse och gick på föreläsning om plattektonik. Riktigt intressant! Egentligen borde jag kopiera mina anteckningar jag gör på datan någon gång, är så många saker man inte hade en aning om ska ni veta!

När jag åkte hem satte jag mig vid datorn och gjorde den där videobloggen dåå... Sen somnade jag en stund innan jag åt och åkte till stallet. Var så sjukt trött! Därför skippade jag även att dressyra idag faktiskt.. Ingen idé när man är trött och har kort stubin. Dessutom vilade ju Ladis igår, och då har hon alltid massa energi dagen efter haha!

Stack istället iväg och klättrade massa i nästan en timme, jätteduktig var hon :)

Hagen var så lerig vid ingången nu så tog faktiskt och hällde ut massa halm i det värsta. Funkar jättebra! Hästarna sjunker ju fortfarande ner, men benen sugs inte fast på samma sätt.

Och det är en jättestor skaderisk för senorna när dom sugs fast på det sättet! Den skadan Ladis hade på förstärkningsbandet för två år sen uppkommer på just det viset. Och alla håller nog med mig, det är aldrig värt att hästen skadar sig! Då får man som ägare lägga ner lite mer tid på att förhindra sånt. Inga ursäkter.


Idag blir det en lugn kväll med pojkvännen, hur skönt som helst! Imorgon tänker jag rida bort till Ika Lundh Snis nybyggda, lyxiga ridhus. Dressyr för hela slanten!


Kanske ta med kameran också?

Ta bilder på dom nya, fina fölisarna i stallet!


 

Gladis gnäggar HEEIIJJ ;D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 28 juli 2011 03:04

Nu är jag jobbig; bytt bloggadress igen! Bloggar även tillsammans med en till tjej nu, tror det kommer bli HUR bra som helst :D   Så kika in på   www.yoma.devote.se/   Hope we'll see you there. ...

Av Malin - 20 juni 2011 15:35


Nu kommer jag ha blogguppehåll i ungefär en månad, alltså tills jag kommer hem från USA den 18 juli. Vi åker ju redan nästa vecka, och fram tills dess har jag fullt upp med annat (bland annat jobbar jag med ett seriemanus, tro det eller ej) och dessu...

Av Malin - 19 juni 2011 16:09

Hej på er! Skriver bara ett supersnabbt inlägg, släktingarna kommer om en kvart nämligen! Kom från gbg för en timme sen, inte fullt funktionsduglig haha.. Men riktigt kul var det med inflyttningsfest igår :) Blir ingen ridning idag, men ska upp o...

Av Malin - 18 juni 2011 14:27


Nu är det bråttom! Kom nyss hem från stallet, ska duscha och göra mig iordning innan jag åker till göteborg. Även göra smörgåstårtor inför släktkalaset imorgon!   Så blir inte mer uppdaterat förrän imorgon, ha världens bästa lördag hörrni!   ...

Av Malin - 18 juni 2011 11:15


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards